ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ στο 4ο Γυμνάσιο
CINEMA στο 4ο Γυμνάσιο
Στιγμιότυπα από το εργαστήριο μας
WIKI ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Α ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
WIKI ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΟΜΑΔΑ 4ου Γυμνασίου Κέρκυρας
Comenius στο 4ο Γυμνάσιο
Εργασίες Μαθητών στο 4ο Γυμνάσιο
   
Αρχική
Καθηγητές
Εκπ.εργαλεία
Εκδηλώσεις
Ευρωπαϊκά προγράμματα
Σχέδια μαθημάτων
Πύλη Ιστορίας

Ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα Comenius εν δράσει…



Οκτώβριος 2010

Το 4ο Γυμνάσιο Κέρκυρας κατά το τρέχον σχολικό έτος και ως το τέλος του 2012 βιώνει την ευκαιρία της συμμετοχής σε ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα σύμπραξης (Comenius) μεταξύ 6 χωρών της Ευρώπης. Στόχος του προγράμματος, να αναπτυχθεί στον μαθητή το αίσθημα της περιβαλλοντικής συνείδησης, να κατανοήσει την σχέση του ανθρώπου με το οικοσύστημα, να συνειδητοποιήσει τη σημασία της προστασίας του περιβάλλοντος. Προκειμένου για την υλοποίηση του σχεδίου εργασίας, ο μαθητής θα συμμετέχει σε δραστηριότητες, θα γνωρίσει τους μαθητές των άλλων χωρών, θα επικοινωνήσει και θα συνεργαστεί  μαζί τους, θα ταξιδέψει και θα γνωρίσει άλλους πολιτισμούς, θα κατανοήσει τα προβλήματα των άλλων χωρών και θα τα συγκρίνει με αυτά του τόπου του, θα υποδεχθεί και θα φιλοξενήσει αντιστοίχως από το εξωτερικό τους ‘νέους’ του συμμαθητές, θα βιώσει ένα κλίμα συνεργασίας πέρα από τα τοπικά όρια και θα ανάγει στα δικά του πλαίσια, δηλαδή σ’αυτό που αποκαλούμε σχολικό περιβάλλον, την έννοια της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Γιατί ο μαθητής που θα συμμετέχει στο πρόγραμμα, θα είναι πιθανότατα ο φοιτητής που αργότερα θα ζήσει την εμπειρία ενός προγράμματος ανταλλαγής φοιτητών Erasmus, ο φοιτητής που θα τολμήσει ίσως μεταπτυχιακές σπουδές στο εξωτερικό, ο ενήλικος αργότερα που θα διαθέτει μια διαπολιτισμική συνείδηση και θα δέχεται το διαφορετικό χωρίς επιφύλαξη ή σκεπτικισμό. Σε μια χώρα που ο μαθητής ήδη ζει και εργάζεται σε ένα πολυπολιτισμικό σχολικό περιβάλλον, είναι αναγκαίο να ανοίξει τους ορίζοντες του και να γνωρίσει από κοντά αυτό που είναι διαφορετικό, ώστε να διαπιστώσει τελικά ότι πίσω από την διαφορετικότητα βρίσκεται η ίδια ανάγκη όλων για ίσες ευκαιρίες. Μια τέτοια ευκαιρία δίνεται στους μαθητές της Κέρκυρας, της Πάλμα, της Σλάτινα, της Τοκάτ, της Τσερβιόνκα, του Σαντ-Ανγκοστίνο, καθώς όλοι μαζί, θα μελετήσουν τα οικολογικά προβλήματα των περιοχών τους, θα συνομιλήσουν και θα αναζητήσουν λύσεις σε τοπικό αλλά και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, συνειδητοποιώντας μέσω αυτής της διαδικασίας, ότι αυτά που ουσιαστικά μας ενώνουν είναι πολύ πιο δυνατά από αυτά που φαινομενικά μας χωρίζουν!

Αμανατίδου Αθηνά
Εκπαιδευτικός, 4ο Γυμνάσιο Κέρκυρας